Meer omzet met conversie optimalisatie
De beste manier om websitebezoekers om te toveren tot klanten
Wat is Conversion craft?
Met onze conversie optimalisatie service zorgen we ervoor dat het aantal websitebezoekers dat contact opneemt, een brochure aanvraagt, een product koopt, een download verricht of zich inschrijft voor de nieuwsbrief drastisch verhoogt.
Wist je dat gemiddeld genomen slechts 1% van de websitebezoekers converteert? Dit betekent dus dat ruim 99% van al jouw website bezoekers je website verlaat en waarschijnlijk nooit meer terugkomt. Daarom zorgen we dat men hun contactgegevens achterlaat op een landingpage, zodat je later nogmaals deze lead kunt bereiken via e-mail marketing.
Met onze conversie optimalisatie service kun je eenvoudig je conversies verhogen en dus meer leads genereren of producten verkopen.
Zelfde bezoekersaantallen, meer omzet
Uiteindelijk draait het allemaal om conversies. Als je een schitterende website hebt, maar deze laat klanten niet converteren, is het tijd voor een andere aanpak. Webcrafter hanteert A/B tests om te onderzoeken welke kleur, Call-to-Action of aanbieding het beste werkt. Vertrouw niet op je onderbuikgevoel, vertrouw de data. We zorgen ervoor dat je met dezelfde bezoekersaantallen meer omzet draait.
Ontdek wat je doelgroep doet
We werken met geavanceerde software waarmee heatmaps worden gemaakt. Dit betekent dat je exact kan zien op welke elementen je website bezoekers klikken, hoever ze naar onderen scrollen en wat ze bekijken – per device inzichtelijk.
Geautomatiseerde aanwas van leads
Voor veel bedrijven is het lastig om stabiele inkomsten te draaien. De ene maand zijn er veel nieuwe leads, de maand erop is het weer schrapen. Koude acquisitie en reclame werken sporadisch. Met Conversion Craft kunnen we helpen om een funnel op te zetten zodat je schaalbaar en voorspelbaar leads genereert.
De marketing funnel bestaat uit een gratis weggever (opt-in incentive), landingpage waar men de weggever kan aanvragen in ruil voor naam en e-mailadres en opvolgmails om de warme leads om te zetten naar klanten.
No cure, no pay
Een goede conversie optimalisatie strategie betaalt zichzelf altijd terug. Daarom werken we met Conversion Craft volgens een “no cure, no pay” aanbod. Kunnen wij jouw conversies niet verhogen, dan blijven we net zolang onze strategie verfijnen tot we wel het gewenste resultaat bereiken.
Hoe het werkt
- Conversion Craft aanschaffen
Koop het voor jouw relevante pakket, hetzij een A/B test, hetzij een funnel opbouwen of het Conversion Craft Basic pakket.
- Strategie goedkeuren
Na het plaatsen van jouw order start ons team met het opstellen van een conversie optimalisatie strategie. We werken onze hypothese uit en hoe we deze gaan testen. We maken een onderzoeksrapport waarin staat wat we gaan testen en hoelang.
In het geval van het uitbouwen van je funnel ontvang je stap voor stap wat we gaan doen en welke materialen we daarvoor gaan maken.
- Uitvoer
Na jouw akkoord gaan we aan de slag. Tijd om te testen!
- Evaluatie en optimalisatie
Nadat de vooraf afgesproken onderzoeksperiode is afgelopen ronden we, mits er voldoende data is, de A/B test af en gaan we evalueren en optimaliseren. De learnings uit de A/B test worden in de praktijk gebracht.