CR7 Case Study - Webcrafter

CR7 Case Study

Case Study

Introductie

Onze klant is CR7 Underwear, van Christiano Ronaldo. CR7 Underwear bied modern ondergoed en sokken voor mannen en jongens. Net als de topvoetballer streeft CR7 naar excellentie, neemt het risico’s en wordt de nieuwe standaard gezet. Het was tijd voor CR7 Underwear om de eCommerce wereld te domineren.

CR7 Underwear was op zoek naar een website met eCommerce functionaliteit om online sales te stimuleren en hun brand message globaal te verspreiden. De voorkeur ging uit naar Shopify als platform, vanwege de robuustheid, flexibiliteit in onderhoud en het efficiënte gebruik van een content delivery netwerk (CDN).

Aanvankelijk had CR7 enkel een Facebook pagina. Naast design en lancering van haar nieuwe Shopify eCommerce platform wou het bedrijf ook een integratie met Facebook, welke Webcrafter heeft verzorgd.

We ontwierpen een aantrekkelijke nieuwe Shopify website met op maat gemaakte features om het brand imago te versterken, conversies te realiseren en globaal eCommerce succes te behalen. Onze developers hanteerden HTML, JavaScript en CSS om tot een passende oplossing te komen. Het gebruiksvriendelijke Shopify platform werkt naadloos op alle apparaten, van smartphones tot aan desktops. Met als resultaat: breed bereik, hoge mate van customer engagement en verhoogde conversie ratio’s.

Case Study

Uitdagingen en hoe we die overwonnen

Er waren twee grote uitdagingen gedurende de ontwikkeling van dit project. Eén daarvan was het feit dat de gebruiker een product moet kunnen toevoegen aan zijn winkelwagen, zonder een maat te kiezen. Het development team wist dit te omzeilen door JavaScript code in te zetten.

De tweede uitdaging was het optimaliseren van het conversie proces. De klant hanteerde Facebook ad campagnes om sales en marketing te boosten, maar de conversies bleven achter en voldeden niet aan de verwachtingen. Ons digitale marketing team hielp met conversie optimalisatie door diverse Facebook campagnes te runnen. Door te testen met diverse campagnes, pop-ups en kleuren wisten we het “Golden Goal” te scoren en was de conversie-code gekraakt. Voor dit optimalisatie proces is Hotjar ingezet om behaalde resultaten te analyseren en de campagne verder te optimaliseren.

Resultaten

CR7 heeft nu een volledig functionele Shopify eCommerce omgeving met een fantastische user experience welke continue nieuwe – en terugkerende – klanten aantrekt. Het merk heeft een algehele groei ervaren in conversie ratio van 30% naar 40%.

Ben jij op zoek naar een renovatie van je website of een compleet nieuw eCommerce platform? Schroom dan niet om contact op te nemen met Webcrafter. Ons gepassioneerde team helpt jou met design, development en digital marketing. Contacteer ons vandaag nog met jouw vragen, of vraag een vrijblijvende offerte op.




Leave a Reply