Hoe kies je het SEO advertising agency dat bij jou past?

Hoe kies je het SEO advertising agency dat bij jou past?

Hoe kies je het SEO advertising agency dat bij jou past?

Je wilt meer omzet.
Daarvoor zijn meer websitebezoekers nodig.
Om dat te bereiken heb je hogere posities in Google nodig.
En dat kost tijd…
Niet noodzakelijk. Je kunt namelijk naast hogere posities in Google op organische wijze, ook zorgen voor direct hogere resultaten in Google. Dit kun je doen via SEO advertising, ofwel de inzet van Google Ads.
Laten we kijken, afhankelijk van jouw type bedrijf en budget, wat het beste bij je past.

SEO voor ZZP’ers

Ben je een ZZP’er en houd je je het liefst bezig met jouw vak? Dan is de tijdsinvestering die bij SEO komt kijken niet heel gunstig. Hoe kun je er dan alsnog voor zorgen dat je met minimale inspanning zo hoog mogelijk in Google komt staan?
Je raad het misschien al; ga werken met een SEO specialist. Dit kan een freelance SEO specialist zijn, of een SEO bureau of een full-service internetbureau.
Tip: mogelijk vind je dit artikel van Neil Patel ook interessant, hierin legt hij uit hoe je SEO goed aanpakt voor een kleine website.
Als je weinig marketing budget hebt is het aan te raden om op z’n minst te zorgen voor een website die technisch SEO-proof is, als ook content die SEO-proof is. Denk dan aan:

  • Goede website structuur
  • Ingevulde meta-gegevens
  • Pagina’s geoptimaliseerd voor zoekwoorden
  • SSL-certificaat

SEO voor MKB

Heb je een middelgroot bedrijf en mogelijk ook wat meer budget te spenderen, dan is het aan te raden om naast een SEO-proof website ook wat budget opzij te leggen voor een content marketing strategie. Dit houdt in dat er aan de slag wordt gegaan met (blog)artikelen om je zichtbaarheid te vergroten in Google. Content zoals wat je nu zit te lezen werkt hiervoor erg goed.
Tevens kun je met wat budget ook gaan starten met Google Ads, een SEO advertising agency kan je hierbij helpen. Via deze weg krijg je in minder tijd meer websitebezoekers.

SEO voor grote bedrijven

Grootbedrijf? Dan heb je mogelijk voldoende middelen om elk kwartaal je concurrentie onder de loep te leggen, daarop een content marketing strategie aan te passen en via SEO advertising Google te domineren. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

Laat jouw bedrijf groeien met ons SEO advertising agency

Wil je de verkoopcijfers verhogen, de kwaliteit van leads verbeteren of meer leads genereren? Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is hierbij onmisbaar en ons bureau kan je daarmee helpen. Als jouw partner biedt ons full-service internetbureau:

  • Een op-maat strategie afgestemd op jouw doelen
  • Een grondige SEO audit
  • Maandelijkse analyse en monitoring van concurrenten
  • Maandelijkse rapportage

Met Webcrafter kan je rekenen op betrouwbare prijzen en meetbare resultaten.
Genereer meer inkomsten met jouw website, van leads tot verkoop, door een op-maat strategie los te laten. Neem contact op voor een vrijblijvende strategie sessie.

Wat kan Webcrafter voor jouw bedrijf doen?

SEO is nog nooit zo groot en belangrijk als vandaag de dag. Helaas is er ook veel misinformatie te vinden. Tegenstrijdige adviezen. Dure SEO bureaus. Het wordt er allemaal niet makkelijker op.
Laten we het hebben over enkele van de meest voordelige manieren waarop ons bureau jou kan helpen om meer omzet te genereren – want uiteindelijk is dat het doel.

Ons SEO advertising agency kan helpen om meer verkeer te genereren naar de website

Eén van de meest gewilde voordelen van het implementeren van een SEO campagne is natuurlijk her verhogen van de website traffic. Dat wil zeggen, meer website verkeer genereren naar de website.
Meer websiteverkeer leidt tot meer potentiële klanten en dus in potentie meer omzet.
Door je te richten op de belangrijkste zoekwoorden in jouw branche kun je voor die woorden posities claimen in Google. Wanneer iemand op die term zoekt in Google wordt de URL naar jouw pagina getoond in de resultaten. Dat is het doel van een SEO campagne, om zoveel mogelijke hoge posities in Google te claimen en daarmee meer websiteverkeer te genereren.
Doordat er meer mensen klikken op links naar jouw website gaat Google je mogelijk nog hoger in de resultaten zetten. Ook op andere, relevante woorden kun je mogelijk betere posities krijgen.

We kunnen helpen met het verhogen van brand awareness

Wanneer je de naamsbekendheid van jouw bedrijf vergroot blijft jouw bedrijf beter hangen bij potentiële klanten die een marketinguiting zien. Door prominent zichtbaar te zijn in Google zien potentiële klanten vaak jouw website voorbij komen en wordt jouw merk iets dat ze gewend zijn om te zien.
Bovenaan staan in Google betekent ook dat er meer mensen doorklikken naar je website, wat betekent dat meer mensen te weten komen over jouw merk en aanbod.
Misschien vertellen ze het wel aan een vriend of familielid!

Meer gekwalificeerde websitebezoekers

Met een geweldige SEO-campagne van ons bureau voor zoekmachines kun je jouw doelgroep targeten. We gaan niet zomaar lukraak aan de slag met zoekwoorden, we gebruiken specifieke zoekwoorden die jouw ideale doelgroep aanspreken.
Je krijgt dus niet enkel méér websitebezoekers, je krijgt websitebezoekers die binnen het profiel passen van jouw klanten. Websiteverkeer waar je dus wat aan hebt. SEO helpt om jouw inhoud te presenteren aan potentiële klanten die interesse tonen.

Meer conversies met SEO

Wie wilt er nou niet meer conversies op zijn website? Wanneer het aantal conversies op de website verhoogt betekent dit vaak ook dat er meer omzet wordt gedraaid.
SEO kan zorgen voor meer kwalitatieve leads die bovendien eerder geneigd zijn om klant te worden. Dit komt omdat ze mogelijk al meerdere stukken content van jouw bedrijf hebben gezien, dat komt door de SEO-inspanningen.
Daarbij kunnen we ook helpen om actiegerichte call-to-actions op jouw site toe te voegen. Zodat bezoekers verleidt worden om ter plekke te kopen of contact op te nemen.
Door goede content en goede call-to-actions zul je zien dat je meer leads genereert die ook van betere kwaliteit zijn.

Blijf de concurrentie een stap voor

Als jij een SEO-campagne implementeert en je concurrent niet, is het logisch dat jouw bedrijf bovenaan zal staan. Wanneer je een campagne implementeert target je actief zoekwoorden waarop jouw concurrent zich ook zou kunnen richten.
Door nuttige, waardevolle content te bieden waar jouw potentiële klanten dol op zijn help je hen in de klantreis en worden ze eerder klant bij jou.
Je zult letterlijk boven je concurrentie uitstijgen in de zoekresultaten wanneer je een SEO-campagne implementeert om die felbegeerde nummer één plek te bemachtigen.

Waarom SEO advertising?

Dan nog de vraag; hoe verhoudt SEO zich tot adverteren?
Elke dag worden er meer dan 1 biljoen zoekopdrachten uitgevoerd. Dat is allemaal gratis websiteverkeer, toch?
De website die bovenaan staat in de zogeheten organische zoekopdrachten krijgt ongeveer 30% van alle kliks van de zoekresultaten. Google bepaalt wie er bovenaan staan in de organische resultaten.
Sta je niet in de top 3 van Google? Dan is de kans groot dat je dus veel websitebezoekers misloopt.
SEO is enorm belangrijk voor succes op de lange termijn van jouw website. Maar hoe zit het met de korte termijn?
Misschien heb je niet zoveel tijd om te wachten. Misschien heb je nu niet het budget om te investeren voor de lange termijn.

De oplossing van een SEO advertising agency

Dan is SEO-reclame de uitkomst.
Het brengt je meteen bovenaan de zoekresultaten. Adverteren in Google, via Google Ads, is een ideale strategie om de SEO-campagne mee te versterken. Je hoeft niet lang te wachten om resultaat te zien.
Je bepaalt zelf je budget en bereikt snel de juiste doelgroep met de juiste boodschap. Tegelijkertijd helpt deze strategie ook jouw SEO-campagne, omdat het de algehele zichtbaarheid van jouw merk vergroot.
SEO-reclame zorgt dus voor onmiddellijke merkbekendheid. En dat is nog niet alles. De advertenties worden enkel weergegeven als iemand zoekt naar wat jij te bieden hebt. SEO-reclame is dus zeer doelgericht. In de loop der tijd kun je jouw SEO-reclame advertenties aanpassen en optimaliseren.

Aan de slag met SEO advertising

Aan de slag gaan is eenvoudig. Je gaat wat onderzoek doen voor zowel PPC (Pay-per-Click) als SEO. Gelukkig is er veel overlap.
Met diverse tools die hiervoor beschikbaar zijn gaat het werk sneller. We zullen deze kort bespreken. Ook kan veel handmatig worden gedaan, enkel duurt het dan wat langer. Als je werkt met een SEO advertising agency hoef je zelf geen tools aan te schaffen.
Laten we eens kijken wat je moet doen voordat je kunt beginnen met het tonen van advertenties in Google.

Onderzoek

Allereerst dien je onderzoek uit te voeren. Welke platforms werken het beste voor jouw bedrijf? Wat doet de concurrentie? In welke zoekopdrachten (dus voor welke zoekwoorden) kunnen jouw advertenties het beste verschijnen?
Hier is een overzicht van het onderzoek dat u moet doen. We zullen diepgaand ingaan op hoe het te doen.
Om aan de slag te gaan met SEO advertising moet je diverse middelen hebben, zoals:

  • Advertentietekst
  • Landingpage
  • Responsive website
  • Keywordresearch tools (optioneel)
  • Marketing automation tool (optioneel)
  • Analytics tool
  • Tijd en/of personeel

Alle hierboven genoemde middelen zijn belangrijk, maar het belangrijkste is toch wel de analytics tool. Dit vertelt je namelijk of je op de goede weg zit, wat wel werkt en wat niet. Zonder grondige analytics kun je niet zien of jouw marketingbudget goed is besteed.

Concurrentieonderzoek

Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Je concurrenten hebben dit mogelijk al gedaan. Enkele (betaalde) concurrentie analyse tools zijn:

Met deze tools kun je exact zien op welke zoekwoorden door jouw concurrenten wordt geadverteerd. Zonder zelf ook maar een cent uit te geven aan adverteren weet je al welke zoekwoorden het meeste waar voor hun geld opleveren.
Heb je geen budget voor deze tools? Dan kun je het handmatig doen door:
Zoekwoorden te zoeken waarop je gevonden wilt worden
Checken welke advertenties er verschijnen bij deze zoekwoorden
Checken wie er hoog scoort in Google bij deze zoekwoorden
De site die hoog scoort bekijken en analyseren
Je krijgt wat minder bruikbare gegevens, maar het is een goed begin.

Werken met een SEO advertising agency

Wil je aan de slag met het verbeteren van de zichtbaarheid van jouw bedrijf, en heb je hier wat budget voor over? Dan is werken met een SEO agency voor jou de juiste stap. Neem vrijblijvend contact op om te bespreken wat we voor je kunnen betekenen.