Online marketingbureau in Zeeland dat bij u past - Webcrafter

Hoe vindt u het beste online marketingbureau in Zeeland?

Het beste online marketingbureau in Zeeland vinden is geen makkelijke opgave. Er zijn diverse online marketing adviesbureaus en email marketing bureaus die hun diensten aanbieden. Welke partij is het beste? Welke is het goedkoopste?

Zie jij door de bomen het bos niet meer? Dan is dit artikel geschikt voor jou. Na het lezen van dit artikel weet je waar je op moet letten bij het uitzoeken van een online marketing bureau.

Een online marketing bureau in Zeeland kiezen dat bij jou past

Voordat je gesprekken gaat voeren met digitale marketing bureaus is het handig om een aantal dingen inzichtelijk te maken, namelijk:

Stap 1: Wat is je budget?

Hier staat of valt alles mee. Als je enorme ambities hebt, maar niet het budget om het waar te maken, is een duur online marketing bureau niet geschikt voor jou. Een totaaloplossing zou dan fantastisch zijn, maar mogelijk kun je beter met één onderdeel binnen de wereld van online marketing starten.

Om een marketing budget op te stellen heb je inzicht in 3 zaken nodig:

  • Hoeveel kun je maximaal spenderen?
  • Welke ROI (Return On Investment) is acceptabel?
  • Welke doelen wens je te behalen?

Wat zou globaal genomen jouw marketingbudget kunnen zijn? Je hebt misschien geen concreet zicht op wat marketingactiviteiten exact kosten. Het gaat ook meer om de ROI dan de harde kosten die je maakt.

Stap 2: Definieer je doelen

Wil je meer online verkopen, meer offline verkopen, clicks naar je website of landing pages of wil je meer naamsbekendheid? Je hebt inzicht nodig in jouw belangrijkste doelen, zodat je jouw KPI’s (Key Performance Indicatoren) hierop kunt afstemmen. Des te helderder jouw doelen zijn, des te beter een online marketingbureau je kan helpen.

Stap 3: Hoe wil je te werk gaan?

Wil je de bulk van het werk bij een derde partij leggen en hun alles laten doen, zodat jij kunt focussen op je core business? Of wil je een digital marketing agency welke dienst doet als extensie van jouw marketing team? Hoeveel tijd kan jij en je team spenderen aan het werken met een online marketingbureau? Wil je liever een groot bureau met brede expertise, of ben je op zoek naar een meer gespecialiseerd bureau?

Stap 4: Bekijk hun online zichtbaarheid

Nu de eerste drie stappen zijn voltooid is het tijd om verder in te zoomen op specifieke online marketingbureaus in Zeeland. Je krijgt een goed beeld door naar de online zichtbaarheid van een marketingbureau te kijken. Ziet hun marketingmateriaal er goed uit?

Stap 5: Vraag wie het werk gaat verrichten

Vaak is degene die de pitch verzorgt niet degene die ook daadwerkelijk voor jou aan de slag gaat. Zodoende kan het zinnig zijn om te vragen wie gaat werken aan jouw account en welke ervaring hij of zij heeft. In grotere online marketingbureaus wordt het werk soms gedelegeerd aan junior teamleden of minder ervaren leden. Vind je dat oké?

Stap 6: Check reviews

Je wilt zowel een background check doen voor het online marketingbureau in Zeeland als voor degenen die aan je account gaan werken. Bekijk case studies. Lees testimonials en reviews. Indien mogelijk, neem dan contact op met een paar klanten om de daadwerkelijke resultaten te checken. Je wilt geen zaken doen met een online marketing bureau dat hun beloftes niet waar kan maken.

Stap 7: Vereis transparantie

Werken met een online marketing bureau geeft je misschien het gevoel dat je hoge kosten maakt, maar voor welk werk precies? Vraag daarom om transparantie in alles. In het werk dat gedaan wordt, in de bijbehorende kosten. Het is goed om helder en duidelijk te kunnen communiceren over het werk dat geleverd dient te worden. Met andere woorden, wat zijn de deliverables? Welk resultaat gaat het online marketing bureau je brengen? En tegen welke kosten?

Stap 8: Blijven communiceren

Het is handig om van tevoren duidelijke afspraken te maken over met wie je contact kunt opnemen van het marketing bureau. Wie wordt dus je contactpersoon. Hoe vaak krijg je rapporten of reviews te zien? En hoelang duurt het voordat je iets kunt waarnemen over de effectiviteit van de campagne? Hier gaat het vaak mis; klant en bureau hebben niet dezelfde verwachtingen. Kristalheldere, open communicatie is cruciaal.

Stap 9: Luister naar hun ideeën

Als je een bureau hebt gekozen kun je hun de informatie toesturen over jouw gewenste campagne, of probleem waar je een oplossing voor zoekt. Het bureau kan vervolgens aan de slag met het maken van een pitch. Het doel van deze pitch is zien hoe het bureau met (potentiële) klanten omgaat. Hoe zouden ze je behandelen als je klant bent bij ze?

Bij het evalueren van een pitch zijn er een aantal zaken om op te letten:

  • Creativiteit: Past dit bij jouw merk of bedrijf?
  • Oplossing: Levert hun aanpak jou de gewenste oplossing?
  • Presentatie: Is de presentatie energiek en vol enthousiasme?
  • Budget: Past het aangeboden voorstel in jouw budget? Zijn de kosten transparant?

Het gaat om waarde ontvangen

Uiteindelijk wil je online marketing advies en implementaties waar je echt wat aan hebt. Je betaald voor resultaten. Vaak zijn marketingkosten een significante investering. Dat is ook logisch want er moet veel werk worden verzet. Uiteindelijk zul je deze investering dan ook dubbel en dwars terugverdienen, mits je werkt met het beste online marketingbureau van Zeeland.

Het belangrijkste is dat je een goede klik hebt met het bureau. Dat is de basis voor goede communicatie en een goede relatie. Goedkoop is vaak duurkoop. Richt je daarom niet enkel op de prijzen die je ziet.

Ben je benieuwd wat Webcrafter voor jouw bedrijf kan betekenen? Stuur ons een bericht met jouw grootste uitdaging en we nemen contact met je op.