Internet Marketing Strategie – méér dan alleen een website hebben!

internet marketing-webcrafter

Je hebt een website, wat nu? Wie heeft je website gebouwd en hebben zij kennis van SEO (zoekmachine optimalisatie)? Weet jíj wat SEO is? Wat wil je dat je website doet voor jouw business? Heb je moeite met deze vragen, dan kan een online marketing bureau jou helpen!

Als bedrijfseigenaar weet je dat het hebben van een website vandaag de dag onmisbaar is. Maar hoe gaat jouw website eigenlijk precies bijdragen aan bedrijfsdoelstellingen?

Is jouw website goed vindbaar in Google? Zorgt jouw website voor nieuwe leads (potentiële klanten)?

Een gedegen internet marketing strategie

De waarheid is dat veel bedrijven een website hebben, maar vaak zit er geen goede internet marketing strategie achter. De website is vaak een verlengstuk, als het ware een digitaal visitekaartje. En dat is zonde. Want met je website kun je veel meer bereiken.

We zien vaak genoeg dat verouderde website worden vervangen. Vaak zonder dat dit gekoppeld is aan een online marketing strategie. Meestal is het een kwestie van “de uitstraling van de oude website beviel niet meer”. Zonde eigenlijk. Want tijdens een redesign van de website is het de uitgelezen kans om de website naar een hoger niveau te tillen – en niet dezelfde website te creëren in slechts een ander jasje. Vandaag de dag  zou je website hét kanaal moeten zijn waarmee je leads genereert.

Website kosten en ROI

De meeste bedrijfseigenaren maken zich enkel druk om de kosten van het bouwen van een nieuwe website. Ook dit is zonde. Een bedrijfseigenaar kan zich beter richten op de ROI (Return on Investment) van zijn website en hoe dit verder vergroot kan worden. De website is onderdeel van de marketing-sales machine en geen onderdeel dat eenmalig geld kost en waar vervolgens niet naar omgekeken hoeft te worden.

De afgelopen jaren is er gelukkig steeds meer focus op lead generatie, vindbaarheid in Google en de marketing impact van websites. De ‘oude’ manieren van adverteren, zoals print media, worden relatief gezien duurder terwijl ze juist minder effectief worden met de groei van online media.

Bedrijfseigenaren zijn zich steeds vaker bewust van de impact die hun website kan hebben voor hun business. Helaas zit er desondanks vaak nog geen internet marketing strategie achter hun website. Daar liggen dus mooie kansen.

Bij Webcrafter kunnen we helpen om een gedegen online marketing strategie op te zetten. We zijn een fullservice  online marketing bureau met focus op conversie en websites mét impact.

Heb jij een online marketing strategie? Doe de check!

De belangrijkste vragen die je jezelf als bedrijfseigenaar zou moeten vragen om te ondervinden of jij een online marketing strategie hebt zijn deze:

  • Hoe helpt mijn website mijn business?
  • Hoe kan ik zien of ik via mijn website nieuwe leads genereer voor mijn business?
  • Ben ik zichtbaar op de eerste pagina van Google?
  • Wat doe ik om goede website performance en hogere rankings in Google te krijgen?
  • Welk web development of online marketing bureau zou mij kunnen helpen?

Heb je niet op al deze vragen een antwoord? Neem dan vrijblijvend contact op om jouw online marketing strategie te bespreken. Het is van het allergrootste belang dat jouw website onderbouwd is middels een internet marketing strategie. Zonder strategie laat je veel potentie liggen.

Neem contact op via sander@webcrafter.nl om de mogelijkheden voor jouw business te bespreken.

Sander Touw is Managing Director van Webcrafter. Enthousiast over het gebruik van technologie om de wereld een betere plek te maken. Gelooft dat technologie kan worden gebruikt om mensen met elkaar te verbinden, informatie te delen en problemen op te lossen. 

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
Subscribe to get the latest updates
>