Als webshop-eigenaar droom je ervan om voldoende omzet te draaien zodat je jouw baan op kan zeggen. Vaarwel loondienst, hallo ondernemerschap.
Of misschien werk je al fulltime aan je eCommerce business en wil je graag opschalen naar het volgende niveau.
Wat jouw ambities ook zijn, één ding is zeker: je wilt meer omzet met je webshop. Anders was je niet bij dit artikel beland.
Laten we kijken naar 3 doodeenvoudige manieren (oké, nummer 2 is bij nader inzien niet zó simpel) om je omzet te vergroten.
1. Zorg voor upsells en cross-sells
Dit is echt een no-brainer. Veel eCommerce platformen maken het mogelijk om een upsell toe te voegen. Dit houdt in dat je een klant een optie biedt om een duurder of beter product ook aan te schaffen. Dit is vergelijkbaar met de cross-sell, waarbij je een klant een aanvullend product aanbiedt gedurende het afrekenproces.
Door met upsells en cross-sells te werken kun je eenvoudig meer omzet halen uit je bestaande klanten. Dat is fijn voor jou, maar ook voor hun. Stel, ze kopen een product waar batterijen in moeten en ze kunnen die met één klik op de knop toevoegen aan het winkelmandje – scheelt weer zoekwerk.