Meer omzet met je webshop: 3 doodeenvoudige manieren - Webcrafter

Meer omzet met je webshop: 3 doodeenvoudige manieren

Als webshop-eigenaar droom je ervan om voldoende omzet te draaien zodat je jouw baan op kan zeggen. Vaarwel loondienst, hallo ondernemerschap.

Of misschien werk je al fulltime aan je eCommerce business en wil je graag opschalen naar het volgende niveau.

Wat jouw ambities ook zijn, één ding is zeker: je wilt meer omzet met je webshop. Anders was je niet bij dit artikel beland.

Laten we kijken naar 3 doodeenvoudige manieren (oké, nummer 2 is bij nader inzien niet zó simpel) om je omzet te vergroten.

1. Zorg voor upsells en cross-sells

Dit is echt een no-brainer. Veel eCommerce platformen maken het mogelijk om een upsell toe te voegen. Dit houdt in dat je een klant een optie biedt om een duurder of beter product ook aan te schaffen. Dit is vergelijkbaar met de cross-sell, waarbij je een klant een aanvullend product aanbiedt gedurende het afrekenproces.

Door met upsells en cross-sells te werken kun je eenvoudig meer omzet halen uit je bestaande klanten. Dat is fijn voor jou, maar ook voor hun. Stel, ze kopen een product waar batterijen in moeten en ze kunnen die met één klik op de knop toevoegen aan het winkelmandje – scheelt weer zoekwerk.

Zoals gezegd bieden veel platformen de optie om te werken met upsells en cross-sells. Werk je met WooCommerce? Zie hier de WooCommerce documentatie. Hierbij ook mogelijke apps voor upsells in Shopify.

2. Bouw een funnel

Oké, deze manier om meer omzet met je webshop te genereren is eigenlijk niet doodeenvoudig. Maar wel cruciaal voor je business!

Laten we dus klein beginnen. Start met het begin, namelijk het integreren van e-mail marketing in jouw webshop.

Meer omzet met je webshop kun je realiseren door te werken met een funnel. In het kort houdt dit het volgende in:

  • Zorg dat mensen zich inschrijven voor jouw mailinglijst
  • Via e-mail marketing converteer je leads naar klanten
  • Bestaande klanten ga je overtuigen om vaker terug te komen voor een herhaalaankoop

De reden dat een marketing funnel zo goed werkt is omdat je mensen via jouw mailings meerdere malen kunt benaderen. Stel je zou dat niet kunnen, dan is het maar de vraag of zij na slechts één bezoek aan jouw website al klant zouden worden.

Om een funnel te bouwen heb je een e-mail marketing provider nodig, zoals Mailchimp of ActiveCampaign. Daarnaast wil je mogelijk werken met landingpages, daarvoor zijn tools als Unbounce of LeadPages handig. Of, als je WordPress i.c.m. WooCommerce gebruikt, dan raad ik je Thrive Leads en Thrive Architect aan.

3. Zorg voor unieke, wervende productteksten

Tot slot wil je natuurlijk zorgen voor mega-wervende productteksten. Dat houdt in dat je zelf aan de slag zult moeten met de teksten van jouw producten. Neem niet klakkeloos de teksten over van je leverancier. Pak je pen erbij en ga ervoor zitten. Je hoeft geen tovenaar met woorden te zijn om een fatsoenlijke tekst op papier te zetten. Enkele tips:

  • Schrijf actief
  • Schrijf voor je ideale klant (welke info wilt hij of zij?)
  • Schrijf over de voordelen van het product
  • Benoem de specificaties van het product
  • Schrijf korte zinnen
  • Maak gebruik van power words

Conclusie

Meer omzet met je webshop is lang niet zo lastig als je zou denken. Je kunt werken met upsells, cross-sells, basis marketing funnels en wervende productteksten. Hiermee haal je het meeste uit jouw webshop, zonder dat alles overhoop moet. Op naar meer conversies en meer omzet – veel succes!




Leave a Reply

Your email address will not be published.


Comment


Name

Email

Url