De website van jouw praktijk is vaak het eerste dat potentiële patiënten van je zien. En, zoals ze zeggen, je krijgt maar één kans voor een eerste indruk. Immers heeft een persoon al na luttele seconden een mening gevormd over jouw bedrijf, gebaseerd op je website.
Je plastische chirurgisch website moet voldoen aan een aantal strategieën om hoger te ranken in Google, nieuwe klanten aan te trekken en je marketingboodschap de wereld in te brengen.
Je website is ook vaak het centrum van al jouw online marketing activiteiten. Zodoende is je website een belangrijke plek om je expertise en vaardigheid te delen, een band op te bouwen met potentiële klanten en patiënten aan te sporen om een afspraak in te plannen.
Het design van je website zou in lijn moeten zijn met jouw bedrijf en dus het merk dat je hebt gevormd. Of je nu net een plastische chirurgie praktijk bent gestart of al een gevestigde naam bent, een professionele website mag niet ontbreken.
2021 Web design trends voor plastische chirurgie websites
1. Asymmetrisch design
Webdesign was voornamelijk altijd netjes en recht. Nu zien we steeds meer de verschuiving naar ‘gebroken’ pagina’s en asymmetrisch design. Standaard uitlijnen is verleden tijd!
2. Brutal design kleuren
Brutal design zien we steeds meer in 2021. Je kent vast nog wel die sportkleding uit de jaren ’80, nou zo ziet brutal design er ongeveer uit. Kleuren die we veel zien zijn turquoise, blauw, roze en paars.
3. Niet-bescheiden fonts
Uitgesproken fonts zonder schreef zijn helemaal in. De grote merken laten zelf fonts ontwikkelen en die zijn alles behalve bescheiden. Heb je geen budget om zelf een font te laten ontwikkelen? Kies dan voor Proxima Nova, Gilroy of Circular.
4. UA-animaties
User interface animaties worden steeds soepeler en subtieler. Een laadbalkje golft subtiel. Blokken landen niet meer met een klap binnen het scherm, ze stuiteren nog subtiel door.
Wil dit zeggen dat jij met je praktische chirurgie website ook deze praktijk moet doorvoeren? Dan niet per se. Het is daarentegen wel goed om te weten wat er online speelt en welke kant we met z’n allen opgaan.
Webdesign best practices voor plastische chirurgen
Ongeacht je budget, bij Webcrafter maken we een fraaie website voor je die compleet in lijn is met jouw praktijk. Zoals gezegd is je website een belangrijke tool om nieuwe klanten te werven, maar ook om bestaande klanten vast te houden. Het plannen van afspraken moet zorgeloos en eenvoudig zijn. De uitstraling moet professioneel en uitnodigend zijn. Heb je al een website en is die nodig aan vervangen? Of ben je nog op zoek naar een partij die jouw website kan bouwen? Houd tijdens het laten bouwen van je website zeker rekening met de volgende best practices op gebied van web design.
- Het design van je website moet goed zijn, maar het mag niet de ten koste gaan van de gebruiksvriendelijkheid.
- Mobile first. Dus zorg ervoor dat je website ook geschikt is voor weergave op smartphones en ook tablets.
- Snelheid. Vaak wordt website snelheid achteraf nog even bekeken en waar kan geoptimaliseerd. Terwijl website snelheid juist cruciaal is voor een optimale beleving van de site.
- Conversie optimalisatie. Een website moet niet alleen aantrekkelijk zijn, hij moet ook daadwerkelijk zorgen voor meer aanmeldingen.
Bovendien helpt een mooie, gebruiksvriendelijke website die snel is ook mee aan hogere rankings in SEO. Dat wil zeggen dat je dan makkelijker (lokaal) gevonden kan worden door potentiële klanten. SEO omvat verschillende strategieën, zoals content marketing en link building. Ook is de techniek van je website belangrijk. Als je website niet snel is kan dit ten kostte gaan van je website bezoekers. Zij raken gefrustreerd en klikken je website weg. Dat wil je natuurlijk voorkomen.
Als gespecialiseerd website bouwer houden wij rekening met design, conversie, SEO en techniek om tot een optimale oplossing te komen. We willen een professionele website voor je maken die jouw plastische chirurgie praktijk helpt om meer omzet te genereren.
Jouw praktijk is professioneel, waarom je website niet?
Als je met Webcrafter gaat werken starten we met een vrijblijvende strategie sessie. Daarin bespreken we jouw marketingdoelstellingen en wat je van je website verwacht. Indien akkoord gaan we daarna starten met het uitwerken van het design. Hierin houden we rekening met de gewenste uitstraling van je bedrijf, online en offline moeten naadloos samenwerken. Pas na akkoord op het design wordt gestart met het daadwerkelijke programmeren van de website. Onze back-end en front-end developers gaan voor je aan de slag om tot het gewenste resultaat te komen. Tijdens dit proces houden we rekening met de up-to-date technieken en benodigde techniek voor SEO en conversie optimalisatie. We zorgen ervoor dat er aantrekkelijke Call-to-Actions zichtbaar zijn op je website, contactformulieren zijn geoptimaliseerd voor conversie en social media is aanwezig voor de kracht van social proof. Met andere woorden, laat die nieuwe patiënten maar komen!
Ben je al klaar voor een vrijblijvende strategie sessie? Vraag een vrijblijvende sessie aan.