“Laaghangend fruit” zoekwoorden
Mogelijk valt er veel voor jou te halen met weinig moeite.
Als je site al enige tijd bestaat is de kans groot dat je jouw traffic drastisch kunt verhogen, zonder al teveel moeite.
Wist je dat meer dan 30% van alle gebruikers van Google klikt op één van de bovenste drie organische resultaten? Maar hoe zit dat dan met de resultaten op posities 4 tot en met 30?
Misschien heb jij al wel rankings voor bepaalde woorden op deze lagere posities. Google ziet dat jouw website revelant is voor dat topic, maar je bent nog niet doorgebroken.
Dus als je die zoekwoorden kunt vinden – en kan boosten – zie je al een flinke verbetering in website bezoekers aantallen!
Hoe vindt je die zoekwoorden?
- Vul je URL in
- Klik op “Organische keywords”
- Check zoekwoorden die positie 4 tot en met 30 hebben
- Check of je deze pagina’s kunt optimaliseren
Je ziet nu een lijst van alle woorden waarop jouw website kan worden gevonden. Je wilt je richten op woorden die nu op posities 4 t/m 30 staan.
Check je pagina’s om te zien of ze correct geoptimaliseerd zijn. Zo niet, loop dan je title tag en H1 na. Misschien kun je ook gelijk een aantal interne links toevoegen naar de specifieke pagina.
Bespioneer je concurrenten
Het is soms knap lastig om nieuwe zoekwoorden te bedenken. Al helemaal in specifieke niches. Het goede nieuws is dat je eenvoudig kunt checken wat je concurrentendoen!
- Vul dit keer een URL van een concurrent in
- Ga naar “Organische keywords”
- Check welke keywords hen veel website verkeer opleveren
Je kunt zowel directe concurrenten (bedrijven die hetzelfde verkopen) als indirecte concurrenten (bedrijven die hun producten of diensten vermarkten onder dezelfde doelgroep als jou) onder de loep leggen.
Bestudeer de keywords en noteer eventuele woorden die je zelf nog niet had genoteerd.
Maak vervolgens content gebaseerd op deze keywords en geef je concurrenten het nakijken!
Vind gerelateerd zoekwoorden
Als je een nieuw stuk content gaat creëren is het belangrijk dat je je volledig verdiept in het topic en dus ook inzet op long tail zoekwoorden, een voorbeeld is “SEO tips voor wordpress webshops”. Dit is een long tail zoekwoord, omdat het bestaat uit meerdere woorden. “SEO tips” is een short tail zoekwoord; het is kort, maar krachtig.
Er zit meer concurrentie op short tail zoekwoorden, daarom wil je long tail zoekwoorden niet links laten liggen.
Zo vindt je long tail zoekwoorden:
Conclusie
Zoekwoordenonderzoek hoeft geen giswerk te zijn. Je kunt je traffic drastisch en snel verhogen door deze drie methodes van zoekwoordenonderzoek te benutten.
Laat ons weten wat je ervan vindt in een reactie hieronder!