Wat zijn de Google adverteren prijzen? Deze vraag krijgen we regelmatig gesteld. Helaas is er geen eenduidig antwoord op die vraag. Het is namelijk geheel afhankelijk van jouw doelstellingen. Als je al een Google Ads account hebt en je draait al campagnes, dan zullen de prijzen lager zijn dan wanneer je vanaf nul moet beginnen.
Google adverteren prijzen afhankelijk van CPC
De prijzen in Google Ads worden bepaald aan de hand van een bieding systeem. Des te meer bedrijven op een specifiek zoekwoord adverteren, des te hoger de kost per klik voor die term. Zit je in een concurrerende markt, verwacht dan te maken te krijgen met hogere Cost-per-Click. Dit zijn de kosten die je maakt als een website bezoeker op jouw advertentie klikt.
Google Ads kosten laag houden
Om de kosten voor jouw Google Ads campagnes zo laag mogelijk te houden is het essentieel dat je account goed is ingericht en dat deze geoptimaliseerd is.\n\nEnkele tips om je Google Ads kosten laag te houden zijn:
- Voeg long-tail zoekwoorden toe, dit zijn langere zoektermen met over het algemeen minder concurrentie
- Target zoekwoorden die lage kosten per klik hebben
- Gebruik uitsluit zoekwoorden, zodat je enkel bij relevante zoekopdrachten wordt getoond
- Focus op de quality score van je advertenties
- Plan je advertenties in via ad scheduling
Wat zijn de prijzen voor een Google Ads campagne?
Voordat we starten met een Pay-per-Click campagne wil je natuurlijk inzicht in het budget dat je in Google Ads moet investeren. Daarom begint een Google Ads campagne altijd met een gedegen vooronderzoek.
We analyseren de markt, kansen en bedreigingen. We nemen ook zaken onder de loep zoals huidige landingspagina’s en conversiemogelijkheden van je website.
Als je adverteert wil je namelijk wel dat men een actie kan ondernemen, ofwel kan converteren. Stel je adverteert in jouw webshop naar een specifiek product, dan moet het product wel bestelt kunnen worden.
Als je momenteel al campagnes draait in Google Ads (voorheen Google Adwords) dan is het vooral zaak om de kosten zo laag mogelijk te houden. Dit is mogelijk door de campagnes te optimaliseren. Vaak zijn er diverse quick wins te behalen die Webcrafter eenvoudig voor je kan realiseren.
Werken met een vastgesteld budget
Het is wel zo handig als je weet waar je aan toe bent. Door te werken in Google Ads met een maximaal budget kom je nooit voor ongewenste verassingen te staan.
Je kunt in Google Ads een bedrag per dag of maand aanhouden wat niet overschreden kan worden. Wel is het zo dat je dagbudget soms overschreden kan worden, dit komt omdat er drukkere dagen zijn en ook minder drukke dagen. Uiteindelijk blijft jouw budget op peil, doorat de minder drukke dagen ook minder kosten met zich meebrengen.
Google adverteren uitbesteden
Webcrafter kan jouw Google advertentie-account overnemen. Je hebt dan zelf geen omkijken meer naar jouw advertenties. Dit hands-off proces is ideaal voor bedrijven die wel budget hebben om te adverteren, maar geen tijd om hier zelf dagelijks mee bezig te zijn.
Vaak zien we in het Google Ads account al diverse zaken die we kunnen optimaliseren. Dat is prettig, want hiermee kunnen we onszelf gelijk terugbetalen. Uiteindelijk is dat natuurlijk ook het doel van jouw Google Ads uitbesteden; je wilt meer verdienen dan wanneer je het zelf zou doen. Een goed full service internetbureau zou zichzelf in een mum van tijd moeten terugverdienen en een positieve ROI moeten behalen.
Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden van een pay-per-click campagne te bespreken.