De vraag
Tuin van maria (tuinvanmaria.nl) was een Drupal webshop met basis webshop-functionaliteiten. Echter was het niet mogelijk om te werken met kortingscodes, promoties, product-varianten en afgeprijsde producten. In het afrekenproces kon geen gebruik worden gemaakt van cross- en upsells en er was geen link met het e-mail marketing systeem. Zodoende aan Webcrafter de vraag om de webshop een redesign te geven en te herbouwen in WordPress.
De uitdaging
De grootste uitdaging was het omschakelen van een platform (Drupal) naar een ander platform (WordPress), hierbij moesten meer dan 100 producten worden overgezet. Bovendien hebben meerdere producten ook varianten, zoals een 5ml, 10ml en 15 ml optie. In totaal zijn er flink wat producten overgezet en aangemaakt in de nieuwe webshop. Een blog-omgeving stond op een los subdomein. Het blog is nu ook onderdeel van de website en helpt om extra websitebezoekers te genereren.
Het resultaat
Een schitterende, mobile-proof website met cross-sells, upsells, orderbumps, integratie met e-mail marketing automation en optimalisatie voor SEO. We hebben bij het web design goed gekeken naar de brand-identity van Tuin van Maria en de kleuren en stijl hierop afgestemd, zodat er één consistent geheel ontstond.
Heb jij een verouderde webshop? Neem gerust contact op voor vrijblijvende opties!