Content is de brandstof voor jouw merk. Een succesvolle content strategie verbetert de klantloyaliteit en helpt met het genereren van leads. Als full service internetbureau houdt Webcrafter zich bezig met content marketing. Van het schrijven van blogs tot aan het creëren van visuals voor social media – we ontzorgen van A tot Z.
Wat doet een contentmarketingbureau?
Een contentmarketingbureau verzorgt content in allerlei vormen, van infographics tot aan pakkende video’s tot aan smeuïge blog-artikelen. Content vertelt een verhaal. Het grijpt de lezer. Het engageert. Goede content zorgt voor campagnes die opvallen. En die zorgen voor conversies.
Voordat een contentmarketingbureau aan de slag kan met het creëren van content is het nodig om samen met jou de bedrijfsdoelstellingen in kaart te brengen. Samen brengen we jouw ideale klant in beeld, schetsen we een strategie, maken we een planning en zetten we stappen voor implementatie.
Een goed contentmarketingbureau helpt je bij al deze stappen en zorgt voor een integrale strategie. Content marketing is namelijk het meest effectief als onderdeel van jouw algehele marketing strategie. Werken vanuit een silo gaat niet werken met content marketing. Je wilt content marketing verweven in jouw marketing mix voor optimaal resultaat.
Voor wie is een contentmarketingbureau geschikt?
Welk bedrijf wilt nou geen goede content? Welk bedrijf is niet gebaat bij ludieke content die de aandacht trekt?
Goede content is voor elk bedrijf gunstig. Je trekt er nieuwe klanten mee aan. Je vergroot je naamsbekendheid. Je bouwt aan je klantloyaliteit. Maar er is ook een keerzijde… Een succesvolle content strategie vergt wel enige planning en strategie, dat is natuurlijk niet kosteloos.
Of een content bureau voor jou de juiste keuze is ligt aan diverse factoren, zoals wat je verder aan marketing doet, wat je marketingbudget is en of alle processen van lead generatie en opvolgen van leads al goed werken.
Voordelen van samenwerken met een contentmarketingbureau
1. Instant expertise
Je hoeft in-house geen content marketeers te hebben. Alle benodigde expertise haal je in één keer in huis door met een bureau samen te werken.
2. Lagere kosten
Door een deel van de marketingtaken uit te besteden bespaar je kosten. Minder overheid en geen salarissen voor content marketeers. Dat scheelt. Je kunt mogelijk zelfs geld besparen doordat het bureau waarmee je werkt handige software heeft die jij vervolgens niet meer hoeft aan te schaffen.
3. Sales support
Een contentmarketingbureau kan zelfs helpen met het verhogen van de omzet. Namelijk door sales support te bieden. Denk hierbij aan het ontwikkelen van pakkende PowerPoint presentaties.
4. Frisse blikken
Een sparring partner die op niveau mee kan denken is een enorme aanwinst voor het bedrijf. Soms is een frisse blik hetgeen dat jouw marketing nodig heeft om door te breken naar het volgende niveau.
5. Bespaar tijd
Door werk bij een contentmarketingbureau neer te leggen hebben jij en je team meer tijd voor andere zaken. Door maandelijkse rapportages en wekelijks contact blijf je wel up-to-date over de voortgang en implementatie van de content strategie. Wel zo prettig!
Praktische overwegingen om een geschikt bureau te vinden
Voordat je in zee gaat met een content marketing bureau is het handig om voor het volgende lijstje af te lopen:
- Wat heeft jouw bedrijf het hardste nodig op dit moment?
- Wat is de expertise van het bureau?
- Vraag om de content strategie van het bedrijf, inclusief tools en technieken die zij hanteren
- Heeft het bureau specifieke niches waar zij zich in specialiseren?
- Overweeg hun methodes van content promotie
- Analyseer hun case studies
- Check hun SEO prestaties
- Vraag om een vrijblijvende offerte
- Vraag om een voorbeeld artikel
Ben je aan het overwegen om samen te werken met een bureau dat jouw content creatie en promotie uit handen kan nemen? Neem vrijblijvend contact op voor een strategie sessie.