Content. Je kunt er vandaag de dag als marketeer niet meer omheen. Maar was is nou de definitie van content?
Content is letterlijk de inhoud van een medium. Dus gaat het om je website, dan betekent content tekst, video of afbeeldingen. Content kan zowel tekst of beeld bevatten en is te ‘consumeren’ (te bekijken, te streamen, te downloaden, etc.).
De basis van een goedbezochte website is goede content, zo simpel is het.
Wat is het belang van goede content?
Iemand die je weinig leuks of zinnigs te vertellen heeft, daar ga je geen lang gesprek mee voeren. Al snel valt het gesprek dood. Of de ander ratelt juist maar door over dingen waar jij totaal geen interesse in hebt.
Zo is het ook met slechte content die niet aansluit bij jouw doelgroep.
Een websitebezoeker zal in dat geval niet weten hoe snel hij moet wegklikken. Immers, online heb je slechts enkele seconden om de aandacht van je website bezoeker te grijpen en vast te houden. Dát doe je met goede content.
Goede content is essentieel voor het aantrekken van potentiële klanten, voor het opbouwen van een relatie en voor branding. Zonder goede content is je website leeg, je marketingboodschap kaal en je merkbelofte vaag.
In de wereld van online marketing is content koning. En dat gaat voorlopig niet veranderen.
Welke soorten content zijn er?
Content is er in allerlei soorten en maten. Content kan worden overgedragen via:
- Tekst
- Beeld
- Geluid
Vormen van content zijn:
- Blogs
- Infographics
- Video’s
- eBooks