Conversie optimalisatie kan tijdrovend en duur zijn.
Grote bedrijven geven vaak duizenden euro’s uit aan het optimaliseren van de conversieratio. Zelf voeren we ook A/B tests uit op onze belangrijkste pagina’s. Onze ervaring is dat een goede conversie optimalisatie strategie zich dubbel en dwars terugverdient en een massale ROI heeft. Daarom zijn wij ook bereid hier tijd en geld in te steken.
Maar wat als je geen tijd of geld hebt?
Ook dan is er een mogelijkheid om aan conversion rate optimization te doen.
Als start-up zijn zowel tijd als geld vaak schaars. Daarom delen we in dit artikel 6 zaken om mee aan de slag te gaan. Als je resultaat wilt zien zijn dit de stappen die je moet zetten.
Bovendien heb je geen groot budget of maanden tijd nodig.
1. Analyseer je website snelheid
Website snelheid is het typische laaghangend fruit van conversie optimalisatie. Een eenvoudige snelheidsverhoging kan de conversie van jouw website verbeteren.
Waarom? Omdat website gebruikers ongeduldig zijn. Volgens onderzoek verwachten website bezoekers dat een website binnen 2 seconden wordt geladen.
En wat gebeurt er als jouw site niet zo lang laadt? De gebruiker klikt weg en verlaat jouw site om nooit meer terug te keren.
Het is duidelijk dat een trage site rampzalig is voor je omzet.
Zo ontdekte Amazon dat hun inkomsten met 1% verbeterden voor elke 100 milliseconden die de laadtijd verbeterde.
Tools om inzicht te krijgen in de snelheid van jouw website zijn: