Google Adwords hulp

google adwords hulp-webcrafter

Het kan lastig en frustrerend zijn om directe ondersteuning te krijgen van iemand van Google. Ze hebben geen makkelijke manier om in contact te komen met de klantenservice. Er is geen telefoonnummer dat je kunt bellen om Google Adwords hulp in te schakelen.

De klantenservice van Google moedigt “zelfbediening” aan. Dat wil zeggen, je wordt aangemoedigd om zelf op zoek te gaan naar antwoorden of samen met de community tot het juiste antwoord te komen. Dat is hartstikke handig natuurlijk, maar het kost enorm veel tijd. En wie heeft er nou tijd?

Als je start met Google Adwords zijn er twee opties:

  • Je zorgt dat je zelf een specialist wordt en gaat je eigen PPC campagnes beheren;
  • Je huurt een PPC specialist in en geeft jouw advertentiebeheer uit handen.

Mocht je besluiten om zelf je AdWords campagnes te beheren dan is het raadzaam om wekelijks tijd vrij te houden voor het managen en optimaliseren van je advertenties. Daarnaast is voldoende tijd nodig om jezelf te blijven verdiepen en ontwikkelen op het gebied van Google Ads.

“Help, ik krijg geen klanten met Google Adwords!”

Het grootste probleem dat mensen ervaren met Google AdWords (inmiddels omgedoopt tot Google Ads) is dat ze geen nieuwe klanten kunnen aantrekken, terwijl de kosten oplopen.

Regelmatig hoor je verhalen van mensen die zelf aan de slag gaan met Google Adwords en dan honderden euro’s later erachter komen dat het toch niet zo makkelijk is. We zijn er niet op tegen om zelf je advertenties te beheren, maar zorg dan zeker dat je alle basics van Google Ads kent.

Soms ligt het probleem bovendien niet aan het advertentieplatform. Maar aan je eigen website. Heb je een ‘goedkope’ website? Misschien een gratis Wix, Squarespace of WordPress website? Merk je dat je geen goede resultaten krijgt met online advertenties? Het heeft weinig zin om te adverteren naar je website als deze niet geoptimaliseerd is voor conversie. Het kan dus best zo zijn dat je eigenlijk geen hulp nodig hebt met Google Adwords, maar met je website.

Conversie tips voor Google Adwords

Mogelijk heb je problemen met Google Adwords omdat je website simpelweg niet converteert. Je kunt dan adverteren wat je wilt, maar de kosten zullen hoger blijven dan de opbrengsten. Zorg er daarom eerst voor dat je website is geoptimaliseerd voor conversie.

  • Kunnen mensen hun e-mailadres achterlaten om e-mails van je te ontvangen?
  • Kan men een download verrichten of informatie aanvragen?
  • Kan men (mits je producten verkoopt) het bestelproces eenvoudig afronden?
  • Kan men makkelijk met je in contact komen?

Dit zijn enkele van de basics die sowieso in orde moeten zijn.

Ben je bezig met Google Adwords, maar behaal je nog niet de gewenste resultaten? Neem vrijblijvend contact op voor een analyse van jouw account en website. We onderzoeken waar de bottlenecks zitten en komen met een gedegen plan om je Google Adwords campagne winstgevend te krijgen.

Sander Touw is Managing Director van Webcrafter. Enthousiast over het gebruik van technologie om de wereld een betere plek te maken. Gelooft dat technologie kan worden gebruikt om mensen met elkaar te verbinden, informatie te delen en problemen op te lossen. 

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
Subscribe to get the latest updates
>