Een advertentie plaatsen op Google is één van de beste manieren om je bereik te vergroten en nieuwe klanten te vinden. Google Ads (voorheen bekend als Google AdWords) is het grootste en meest gebruikte online advertentieplatform. Door te adverteren op Google kan je in potentie miljoenen mensen bereiken.
Adverteren op Google
- Bepaal je doelstellingen
- Bepaal je publiek
- Voer zoekwoorden in
- Stel budgetten en maximale biedingen vast
- Bouw een optimale account structuur
- Schrijf goede advertenties
- Maak effectieve landingpages
- Implementeer conversion tracking
- Bouw aan je remarketing lijst
- Maak van optimaliseren een gewoonte
Hieronder geven we meer tips over het optimaliseren van jouw Google advertenties.
De optimale Google Ads-accountstructuur
Zodra je van start gaat met Google Ads is het belangrijk dat je werkt binnen de juiste accountstructuur. Er zijn tientallen manieren om een Google Ads account te structureren, zoals het namaken van de structuur van de website of door te maken met productcategorieën. De meest succesvolle en effectieve accounts delen allemaal een structuur die vergelijkbaar is met het volgende:
- Het account zelf is het hoogste niveau.
- Binnen elk account zijn campagnes. Je kunt meerdere campagnes per keer laten draaien.
- Elke campagne bevat afzonderlijke advertentiegroepen, die op hun beurt unieke zoekwoorden, advertentietekst en bijbehorende landingpages bevatten.
Het is aan te raden om campagnes op thema te organiseren, zoals promoties of uitverkopen. Binnen elke campagne worden advertentiegroepen vaak georganiseerd door producten of diensten. Ten slotte hebben afzonderlijke producten hun eigen gerichte zoekwoorden, advertenties en bijbehorende bestemmingspagina’s.
Geeft jouw huidige Google Ads-account ook deze hiërarchie weer? Door je account op deze manier te organiseren kun je jouw advertenties vanaf het begin al overzichtelijk houden.
Een nieuwe advertentietekst maken in Google Ads
Zodra je een Google Ads account hebt en een campagne hebt aangemaakt kun je een advertentie gaan maken. Als je nieuwe klanten wilt bereiken is het aan te raden om tekstadvertenties te maken die specifiek en relevant zijn en aansporen tot actie.
Advertentie op Google plaatsen
- Log in op jouw Google Ads account
- Klik aan de linkerzijde op “Advertenties en extensies”
- Klik op de plusknop en selecteer de optie Tekstadvertentie.
- Voer de URL, een koptekst en beschrijvende tekst in. Terwijl je typt zie je ook gelijk een mobiele- en desktopweergave van de advertentie.
- Ben je tevreden? Klik dan op advertentie opslaan en deze nieuwe tekstadvertentie is klaar voor gebruik.
Voordat de opgeslagen advertentie kan worden getoond aan potentiële klanten gaat Google de advertentie beoordelen op opmaak en content. Als deze voldoen aan de eisen van het advertentiebeleid wordt je advertentie goedgekeurd.
Adverteren op Google en je bedrijf doen groeien
Bij Webcrafter zijn we groot fan van internet marketing. SEO, conversie optimalisatie en e-mail marketing zijn allemaal effectieve manieren om meer omzet te genereren en klanten aan te trekken of te behouden. Maar om nieuwe klanten aan te trekken is geen enkele marketingstrategie zo effectief als online adverteren. Hiermee kan je binnen een mum van tijd meer mensen bereiken en daarmee potentiële klanten aantrekken.
Wil je jouw bedrijf op korte termijn doen groeien? Informeer dan vrijblijvend naar de mogelijkheden van Google Ads, of laat jouw bestaande Google Ads account door ons nalopen.”},