Hulp bij AdWords

Hulp bij AdWords-webcrafter

Wil je op korte termijn meer nieuwe klanten bereiken? Dan is Google Ads – voorheen Google AdWords – hét kanaal voor jou. Met zoekmachinemarketing kun je in relatief korte tijd jouw bereik vergroten, nieuwe klanten werven en je bedrijf doen groeien.

Heb jij wat hulp bij AdWords nodig? Wij helpen je graag op weg!

Hulp bij Google Ads

Misschien zit je te twijfelen of je jouw Google AdWords wilt uitbesteden. In dit artikel delen we diverse handige tips om effectievere Google Ads campagnes op te zetten en we delen de voors en tegens voor het uitbesteden van Google Ads.

Google Ads lijkt niet zo ingewikkeld, zeker met Google AdWords Express. Daarmee maak je in een handomdraai een account en advertenties. Toch zijn er belangrijke zaken om rekening mee te houden. De ontwikkelingen in de digitale wereld gaan snel. Als je niet op de hoogte bent maak je mogelijk onnodige fouten, waardoor je hogere kosten maakt.

Een aantal redenen om Google AdWords uit te besteden

Waarom zou je jouw AdWords-campagnes uitbesteden aan een marketingbureau? Hieronder een aantal overwegingen:

1. Een goede advertentietekst

Bij het schrijven van een goede advertentietekst is het belangrijk om jouw Unique Selling Points (USP’s) goed over te brengen. Dit is zowel belangrijk als je producten verkoopt, als ook bij het aanbieden van diensten. Met je USP’s maak je duidelijk waarom iemand voor jouw bedrijf zou moeten kiezen en niet voor de concurrent.  Onze tekstschrijvers hebben ruime ervaring met het schrijven van advertentie copy om te weten wat werkt.

Ook hebben advertenties vandaag de dag niet alleen een titel en beschrijving, maar ook sitelinks, beeldextensies, locaties, beoordelingen en sitelinks. Je moet maar net weten hoe je dit allemaal goed inzet!

2. Focus op je core business

Hulp voor Google Adwords wordt vooral ingeschakeld als er in-house niet voldoende kennis of tijd is voor het opzetten en beheren van een Google AdWords campagne. Het beheren en optimaliseren van een Google Ads campagne kost de nodige tijd. Als je deze tijd niet hebt zul je zien dat je geen maximaal rendement behaald met je PPC campagne. Door Google Ads uit te besteden weet je zeker dat jij bezig kunt zijn met hetgeen waar je goed in bent – jouw core business. Wij verzorgen de Pay-per-Click campagnes zodat jij daar geen omkijken naar hebt.

3. De juiste targeting

Marketing is het overbrengen van een passende boodschap aan de geschikte doelgroep. Als je niet de juiste doelgroep weet te targeten is het als schieten met hagel; je kunt wel succes behalen maar dat heeft meer te maken met geluk dan wijsheid. Als Google Ads Specialist kunnen wij jou helpen om jouw doelgroep helder in kaart te brengen. Hierdoor verspil je geen tijd en budget aan een niet-ontvankelijke doelgroep. Je wilt enkel jouw advertenties tonen aan potentiële klanten.

4. Maximale ROI

Uiteindelijk draait het allemaal om het behalen van een positieve Return on Investment. Een goede Google Ads Specialist zal zichzelf terugverdienen. Hij kan immers de ROI verbeteren en zorgen voor maximaal rendement. Tevens is deze specialist op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de wereld van PPC.

5. Expertise

Het is lastig om naast het runnen van je bedrijf ook volledig op de hoogte te blijven van wat er speelt op gebied van online marketing. Onze experts zijn sinds jaar en dag bezig met Pay-per-Click campagnes en weten exact wat er speelt, wat de trends en laatste ontwikkelingen zijn. Jezelf verdiepen in de wereld van Google Ads kost geld en vooral veel tijd. Door de hulp van een Google Ads specialist in te schakelen bespaar je jezelf een hoop moeite, tijd en kosten.

6. Data-interpretatie en -analyse

Door regelmatig te adverteren via Google Ads genereer je veel data. Uit deze bron van data zijn veel nieuwe klantinzichten te halen. Maar, je moet dan wel weten hoe je de data moet analyseren en interpreteren. Je moet weten waar je deze data tevoorschijn haalt. Een specialist kan helpen om je doorklikratio te optimaliseren op basis van de vergaarde data, of hij kan je targeting verscherpen voor nog meer rendement. Heb je weinig kaas gegeten van Google Ads, dan wordt het lastig om zelf tot deze inzichten te komen. Hiermee blijven belangrijke kansen onbenut.

Meer rendement uit je Google Ads campagnes? Hulp nodig bij het opstarten van een Google Ads account? Neem contact op voor een inventarisatie van jouw Google Ads account.

Sander Touw is Managing Director van Webcrafter. Enthousiast over het gebruik van technologie om de wereld een betere plek te maken. Gelooft dat technologie kan worden gebruikt om mensen met elkaar te verbinden, informatie te delen en problemen op te lossen. 

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
Subscribe to get the latest updates
>