Je hebt vast wel gehoord van “Content is king”. In dit artikel gaan we antwoord geven op de vraag: Waarom kiezen voor een contentmarketingstrategie? Na het lezen van dit artikel weet je wat de voordelen van een marketing strategie rondom content zijn en of een contentmarketingstrategie bij jouw bedrijfsdoelstellingen past.
Een contentmarketingstrategie was vroeger nog een goede manier om je te onderscheiden van de concurrentie. Tegenwoordig is het eigenlijk gewoon noodzaak om met content aan de slag te gaan. De meest succesvolle digitale marketing campagnes zijn niet voor niets contentmarketing campagnes.
Achter elk merk schuilt een schat aan waardevolle en relevante content die aansluit bij de doelgroep van het bedrijf.
Om het belang van een contentmarketingstrategie aan te duiden volgen hier een aantal van de meest belangrijke voordelen voor jouw bedrijf om met content aan de slag te gaan.
Merkreputatie verbeteren door middel van contentmarketingstrategie
Eén van de belangrijkste voordelen van contentmarketing is de mogelijkheid om je reputatie op te bouwen middels content. In de concurrerende markt van vandaag de dag is het cruciaal dat je content inzet om een band met je leads en potentiële klanten op te bouwen. Het opbouwen van vertrouwen middels content helpt je bedrijf verder en draagt bij aan een positieve merkreputatie. Het creëren van goede content is een fantastische manier om leads en klanten kennis te laten maken met je bedrijf, terwijl je good will creëert.
Goede content is content die aantrekkelijk, educatief en waardevol is. Des te meer waarde je kunt bieden via je content, des te makkelijker is het om vertrouwen op te bouwen binnen de doelgroep.
Als je consequent goede content plaatst via diverse kanalen zal het niet lang duren of jouw doelgroep gaat je als waardevolle leider in de branche zien.
Content verhoogt conversies (tot wel 6x!)
Een andere reden om aan de slag te gaan met een contentmarketingstrategie is dat het helpt om conversies te verhogen.
Volgens ABG Essentials biedt content marketing conversie ratio’s die zes keer zo hoog zijn als andere digitale marketing methodes.