Consistent nieuwe content creëren is enorm belangrijk voor jouw content marketing strategie.
Als je meer website bezoekers (en dus potentiële klanten) wilt aantrekken naar je website dan loont het absoluut om met een strategie voor content marketing aan de slag te gaan.
Om je op weg te helpen met jouw content marketing strategie volgen hier 13 beste content marketing strategieën waarmee je aan de slag kan.
1. Segmenteer jouw doelgroep
Voor wie ga je content schrijven?
Als je nog geen Buyer Persona hebt opgesteld is dat stap één. Je wilt namelijk een duidelijk profiel van jouw ideale klant. Mogelijk heb je meerdere klantsegmenten. Het is aan te raden om al deze segmenten uit te werken en voor elk segment in kaart te brengen welk type content het meest effectief is.
2. Schrijf pakkende headlines
Online heb je slechts 3 seconden om de aandacht te grijpen.
Zorg ervoor dat je daarom pakkende headlines gebruikt. Voorbeelden van pakkende headlines zijn:
“Hoe je moeiteloos 3 kilo vet verliest zonder honger te lijden”
“In 3 maanden tijd 1347 leads genereren via deze SEO truc”
“5 eenvoudige stappen voor gekwalificeerde leads”
Een goede headline bevat cijfers, vooral oneven getallen werken goed, en emotionele woorden. Je wilt het dus over een probleem hebben (bijvoorbeeld: vet verliezen) en een gewenste oplossing (bijvoorbeeld: zonder honger te lijden).
Dus “Eenvoudig elke dag een blog creëren zonder uren bezig te zijn” zou een aantrekkelijke titel kunnen zijn.
3. Voer A/B tests uit
Hoe weet je nou welke titel het beste werkt? Simpel, je kunt ermee A/B testen. Als je echt aan de slag wilt met next level content marketing strategie is A/B testing onmisbaar. Je wilt namelijk testen wat echt werkt. Je wilt niet enkel aan de slag gebaseerd op wat je onderbuik gevoel je zegt.
4. Gerichte landing pages
Maak je al gebruik van landingpages voor specifieke zoekwoorden? Zo niet, dan ligt er nog een mooie kans voor je.
Schrijf een uitgebreide pagina voor een specifiek zoekwoord voor optimale vindbaarheid. Enorm uitgebreide gidsen werken goed voor vindbaarheid in Google.
5. Gebruik Native Ads
Als jouw content marketing strategie begint te lopen wil je natuurlijk wel dat potentiële klanten ook daadwerkelijk converteren. Daarom is het een goede tactiek om gebruik te maken van native ads. Dit zijn advertenties die er niet uitzien als advertenties. Is dat misleidend? Dat ligt eraan hoe je ze inzet. Zelf willen we niet dat advertenties afleiden van de gebruikerservaring, daarom zouden we kiezen voor native ads.
Via native ads kun je een gratis weggever, ofwel een opt-in incentive, aanbieden om zodoende leads te genereren. Die leads kun je vervolgens ‘opvoeden’ via je e-mail marketing systeem. Zo heb je een content marketing strategie die niet alleen website bezoekers genereert, maar ook zorgt voor nieuwe aanwas van leads en potentiële klanten.
6. Adaptieve content
Zorg voor content die zich aanpast al naar gelang het device of kanaal waar de content wordt geconsumeerd. Jouw content zal er anders uitzien op een smartphone dan op een desktop. Op Pinterest bied je andere content dan op YouTube. Het moge duidelijk zijn: zorg dat je content geschikt is voor het apparaat of kanaal waarop deze wordt getoond.