Content marketing is een vorm van marketing die draait om de creatie en promotie van online content, zoals video’s, blogs en social media berichten. De content promoot niet expliciet de diensten of producten van het bedrijf. Ze zijn vooral gericht op indirect interesse vergroten in wat het bedrijf te bieden heeft.
“Waardevolle content zou centraal moeten staan in jouw marketing strategie.”
Content marketing vormt onderdeel van een content strategie. De strategie is erop gericht om naamsbekendheid, merkvoorkeur en omzet te vergroten.
Voordelen van content marketing
Enkele van de voordelen van content marketing zijn:
- Verhoogde omzet
- Kostenbesparing
- Verhoogde klantloyaliteit
Content marketing als nieuwe standaard
Content marketing is wat ons betreft dé standaard voor moderne marketing.
Bedrijven sturen constant informatie, waarom zou die info niet waardevol en relevant mogen zijn? Waarom zou je geen video’s en blogs benutten?
Niemand zit nog te wachten op gortdroge maandelijkse nieuwsbrieven die enkel informatie over het bedrijf bevatten. Vandaag de dag wordt men bestookt met duizenden marketingberichten, welke berichten werken het beste denk je?
Men wilt waardevolle, behulpzame info – dat kunnen gidsen, infographics of uitlegvideo’s zijn.
“Als bedrijf moet je het niet alleen maar hebben over wat jij allemaal kan of hoe fantastisch je wel niet bent. Goede marketing draait om de klant.”
Goede marketing is onmogelijk zonder goede content
Marketing is simpelweg onmogelijk zonder goede content. Ongeacht welke vorm van marketing je ook voert, je hebt altijd content nodig.
- Social media marketing: Goede content is cruciaal voor engagement.
- SEO: Zoekmachines belonen bedrijven die regelmatig goede content plaatsen.
- Pay-per-Click: Goede advertenties hebben goede copy, dus content.
- Inbound marketing: Aantrekkelijke content is essentieel voor inbound marketing om te slagen.
- PR: Succesvolle PR richt zich op nieuws dat gretig wordt gelezen door de beoogde doelgroep.